8/recent posts

24 Haziran 2017 Cumartesi

Ava Dellaıra - Postacı Kapıyı Çalmayacak


Ava Dellaıra
Postacı Kapıyı Çalmayacak
Martı Yayınları
Sayfa Sayısı : 352

Arka Kapak : 
Bazı şeyler var ki artık bu dünyada olmayanlar dışında kimseye söyleyemem.

Size bu mektupları yazmaya başlayınca kendi sesime kavuştum. Sonra bana yanıt veren bir ses duydum. Bir şarkının farklı tınlayışında, bir filmin hikâyesinde, kaldırımdaki çatlakta açan bir çiçekte buldum yanıtı. Bir pervanenin kanat çırpışında, dolunaya dönen ayda... Yeryüzünde bu mektupları gönderebileceğim bir adres yok. Öldüğünüzü biliyorum ama sizi duyuyorum. 

Hepinizi duyuyorum. Buradaydık, bunun bir anlamı var, diyorsunuz.

Kısa süre önce ablasını kaybeden Laurel, onun nasıl öldüğünü bilen tek kişidir ve bu sırrı kimseyle paylaşmamasının bir nedeni vardır. 

Onu bu karanlıktan çıkaracak yardım eli, hiç beklemediği bir yerden gelir. Genç kız okulda verilen bir ödevle mektuplar yazmaya başlar. Bu mektupların ortak noktası ise erken yaşta hayata veda etmiş, onun için anlamı olan Amy Winehouse ve Kurt Cobain gibi ünlü isimlere yazılmasıdır. Zaman geçtikçe bu duygu yüklü mektuplar hem ablasının ölümü üzerindeki sır perdesinin aralanmasına hem de Laurel'in kendine bir yol çizip yetişkin bir bireye dönüşmesine yardımcı olur.

Alıntılar : 

👉İnsan yaşamında dilin sınırlarını zorlayan pek çok durum vardır, zaten bu yüzden şiire ihtiyaç duyarız.


👉Öğrenilmesi güç bir şey değildir kaybetme sanatı. Görünürde o kadar çok şey niyetlidir ki kaybedilmeye hiç de felaket sayılmaz onların kaybolmaları.

👉Belki de aşık olmak böyle bir şeydi. Seni ne kadar doldurursa doldursun tam dolmuyor, sadece parıldıyordun.

👉Acaba bu dünyada gerektiği gibi büyümeyi başaran birileri var mıdır diye merak etmeden duramıyorum.

Yorum :

Herkese Merhaba 😊

Güzel bir kitap ile karşınızdayım.Bu sıralar kitap satın almak için bir liste yapıyorum.Listemde bu kitap da vardı sağolsun annem bana bu kitabı almış benim aldığımı bilmeden 😅(Artık bir bölüm bir kitaptan bir bölüm benim aldığımdan okursun diyor ) tabi öyle olmadı 😀😀

Gel gelelim kitaba öncelikle kitap kısa zamanda ablasını kötü bir şekilde kaybetmiş ve anne - babası boşanmış Laurel'in kendi içine kapanması ve mutsuz hayatını konu ediyor.Daha sonra ingilizce ödevinde ölmüş birine mektup yazması isteniyor.O da hayatının bir yerlerinde yer alan ünlülere mektup yazıyor.Evet kitap Laurel'in ölen ünlülere yazmış olduğu mektuplardan oluşuyor.
Laurel'in mektup yazdığı her ünlünün bir anlamı var.Hepsi dolaylı yoldan da olsa onun hayatına yön veriyor.  onun dışında onlara yazdığı mektuplar sayesinde bizde  Laurel'in iç dünyasına girebiliyoruz.
Laurel'in yaşadığı olaylara ve hissettiği duygulara, ablası May 'e neler olduğununa , arkadaşları Hanna ve Natalie ile yaşadığı iyi ve ya kötü olaylara ve Laurel'in en sonunda kabuğundan çıkıp kendi öz benliğini öğrenmesini okuyoruz.

Kitabı çok beğendim.Aslında içinde ki ufak ama bir araya gelince şahane olan detayları sevdim.İçinde çocuk istismarını ve eş cinselliği lise çağında yaşanan kötü alışkanlıkları , ünlülerin yaşamından ufak notları...

Kısacası kitabı okumanızı öneriyorum.Eminim ki ufak bir yerinden bile olsa sizi içine çekebilecek bir kitap.

Ve eğer okumak isterseniz bende bir tane fazla mevcut malum lütfen bana mail atın ( r.nihall@gmail.com ) bende size gönderim 😁😁


Beğendiysen Paylaşabilirsin :)
8 yorum:
  1. Güzel bir kitaba benziyor.Elime geçerse okumak isterim.Yoksa sizdeki kitabı mı alsam :) İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sizinle paylaşmaktan mutluluk duyarım tabiki :))

      Sil
  2. Bu kitabın ismini sık sık duyuyorum ama konusunu ve yorumunu hiç okumamıştım. Senin yazını okuyunca ilgimi çekti. Listeme ekliyorum. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel bir kitaptı içinde bir çok şeyi barındıran.
      Çok teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  3. Arka kapak ve alıntıları çok beğendim güzel bir kitaba benziyor :)
    Tavsiye için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. anlattıklarından ben de sevdim. olbiler ivit :)

    YanıtlaSil

Lütfen Düşüncelerinizi Paylaşmaktan Çekinmeyin ツ

404

Lütfen Korkmayın

Aradığınız içerik silinmiş olabilir veya yanlış bir arama yapmış olabilirsiniz.

Anasayfa